Photoshot With Saeidah

Mood : mengantuk dan kesejukkan
Location : Ruang tamu rumah
Weather : Malam yang sejuk dek angin yang bertiup.
Time :  10.00pm
In My Mind : Ada sesiapa nak jadi model aku untuk photoshot di Melaka..??
Photo & Edit by : Syed Muhammad Hilmi Bin Syed Yahya (Beginner)
My Photography Page : SYED HILMI PHOTOGRAPHY

ASSALAMUALAIKUM....

Petang tadi dalam jam 3 petang,aku keluar ke bandar Melaka. Tujuan aku keluar ke bandar Melaka adalah untuk buat photohot bersama rakan aku disamping untuk menambah pengalaman baru. Ini adalah kali pertama aku buat photoshot mengunakan gear baru.

Padamulanya,photoshot  berjalan dengan lancar. Tetapi idea aku kurang pada waktu itu dan aku tak dapat tangkap banyak gambar. Ditambah lagi trigger aku yang rosak, ia memberi tekanan lagi kepada aku. tapi alhamdulillah, kerana semua gambar yang aku ambil hapir semuanya aku berpuas hati. 

Dibawah ini ada 2 gambar yang aku tangkap pada petang tadi. Semuanya adalah hasil dari aku sendiri iaitu photographer beginner. Aku harap lepas ini aku dapat buat yang lebih baik lagi dari hari ini.





41 comments:

FIZGRAPHIC said...

KALAU BACKGROUND BELAKANG BAGI BOKEH LAGI CUN.BTW CANTIK.
Gambar first tue kalau mata model lihat ke arah lain lg cantik..candid.

Syed Hilmi Syed Yahya said...

are-peak ; thanks bro for the information...next time aku cube buat...hehe...

saye dye! said...

ajo aq..tp aq lens xbnyk arrr...n xtaw sgt nk men2 neyy

kajaharuna said...

what??? nk model?? hah saya2, saya bole... hahahahahah :)
just kiding,
btw your picture awesome...

Eliza Sulaiman said...

nak jadi model ko la, hahaha!

btw , cun~

Syed Hilmi Syed Yahya said...

saye dye! ; boleh je,,aku pon pakai kitlens je...hehe...

kjaharun ; boleh kalau nak...hehe...thanks...=)

Cik Eliza ; thanks eliza..jom datang melaka...hehe

cikdil said...

pakai la bokeh..mstii cun giler..sbb gmbar ni, dia punya tone shantek..dil sukaa..bila nk photoshot gmbr dil pulak??hahhaha

Syed Hilmi Syed Yahya said...

Cik Dil ; thanks....hehe...lupe nak set aparture kasi kecik, sbb 2 yg x jd bokeh...huhu.. jom photoshot kt melaka...hehe

fiqaliqa said...

saiedah jane yer ? nak jgk jadik model. haha

atien rashidi said...

cool !

Syed Hilmi Syed Yahya said...

fiqaliqa ; yup...hehe...2 lar,ingt nk suruh fiqa jadi model....hehe...

atien rashidi ; thanks atien...=)

dak eina said...

cantik gambar!!

Syed Hilmi Syed Yahya said...

dak eina ; thanks eina...=)

Unknown said...

jom g menembak same2...aku pn beginner gak..

p/s: following u

Syed Hilmi Syed Yahya said...

ekmal ; jom2..same lar,aku pon beginner...

Syafiq Rosli said...

bro smart lah..haha ble nk tgkp gmbar aku plak..

Syed Hilmi Syed Yahya said...

Syafiq Rosli ; thanks...hehe..boleh je...jom outing kt area melaka...

Anonymous said...

da cantik da tu..yg pnting gambo x blur!hehe..

Aimie Diyanna said...

Bila photoshhot kat melaka tuh?? cari model kan?? haha.. saya angkat tangan(tanda mau) cehh! lau takde halang jadual bljr.. ok, feel free nak g melaka. haha

ezza haniza said...

nice jugak tu

Fareha Rahmat (Bos Besar) said...

ok akak baru tau blog adik ni..terlambat ya itu mmg benar hehehe, singgah bls kunjungan, shoutmix adik akak tak dpt nak klik ntah psl ape ntah

ishiko said...

dtg tgk pic best!!

FarhanahAdzlan said...

nice picture..boleyh jd photographer yg pro ni..:)

Syed Hilmi Syed Yahya said...

soooooour ;hehe..thanks bro...=)

AIMIE DIYANNA BENIGNANT ; hehe..jom2...=)

:i'm ezza haniza: ; thank ezza,,,=)

Fareha Rahmat ; hehe..x pe2...ops,x thu lak yg shoutbox sy ade problem,kene tukar lain ar jwbnye nnt...hehe

ishiko ; thanks ishiko...=)

FarhanahAdzlan ; insyaallah...thanks farhanah...=)

Nanaloveyou said...

hey there photographer ! i wanna be a model ! haha ~ perasan jap .. tak nak amek shooting ? btw , jum la singgah http://cheesegurls.blogspot.com

Syed Hilmi Syed Yahya said...

nanaloveyou ; kalau nana duk area melaka leh lar jd model...=)

Nanaloveyou said...

hehe ~ okea xjadi .. ! kena cari photographer lain .. Melaka jauh ooo ~ :D

Anonymous said...

wah2..dy cari model la..say boleyh x?hihijuz kidding..

btw pic cantik bro!

Unknown said...

dr pandangan sy yg x de ilmu photography..gambar nie dah cukup chanteq da pon..good job! keep it up~

Kauthar Afifah Ramli said...

nice job syed !touch skit dekat muka model n u will get A+.
keep it up bro.. u'r very talented.

Nur Liyana said...

yana bukn photographer jd xtahu. tp pic ni cantik la. usaha lg ok! :DD

Emma said...

ape dia??? jadi model ???? nak jugak !!! hahahaha

Unknown said...

style2

Syed Hilmi Syed Yahya said...

Nanal0vey0u ; hehe..sekali seale x pe...

nureenina ; kalau mcm 2,jom dtg melaka...=)

syaz@rozelt ; thanks a lot syaz...=)

fifie ; thanks fifi...mknenye kene blajar gune adobe lps nie...hehe

y-A-n-A ; hehe...thanks yana...=)

emmajean ; jom2...jmpe di melaka..=)

saiazuan ; thanks zaizuan..bnyak lgi yg kekurangan nie...hehe

ILA HonEyBuNNy said...

cantik....;-)

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom Terjah entry terbaru ??

vespa naza

kena ada bakat tak ada bakat tak menjadi... terbaik

Ain said...

lawa :)

Emma said...

alaa dah lama tak balik melaka la... urm x pe turun kl nanti boleh contact emma k ... hahah

Aimie Diyanna said...

Hehehee... nak~ boleh kot... tapi bila donk pakk?? hehe..
ha, btw saseidah cun.. kawan syed eh?? kem salam dari benignant.. tq

EB said...

Waaa cantikla gmbr..
Blh la ajar ni kn...

Opah Kentang said...

syed orang melaka kat mane ye? :)